L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport al desenvolupament i/o la difusió d'eines i models de negoci innovadors per augmentar la visibilitat, la disponibilitat, l'audiència i la diversitat de les obres europees en l'era digital i/o la competitivitat i/o el procés d'ecologització de la indústria audiovisual europea. També té com a finalitat donar suport a projectes centrats en els reptes específics del sector audiovisual com ara la descoberta, la seqüenciació de les finestres de llançament, el finançament i la territorialitat per tal de permetre ofertes sòlides i visibles d'obres europees en línia i a través de fronteres a un públic ampli.
Activitats finançables:
Els projectes poden incloure en particular:
- Eines de subtitulació o d'accessibilitat/descoberta/recomanació que s'utilitzen àmpliament a través de fronteres i plataformes per tal de millorar la visibilitat, la disponibilitat i el potencial d'audiència de les obres audiovisuals europees;
- Eines de negoci que millorin l'eficiència i la transparència dels mercats audiovisuals: sistema automatitzat de gestió de drets, tecnologia per a la recollida i anàlisi de dades;
- Models de negoci que busquen optimitzar les sinergies i complementarietats entre les plataformes de distribució (festivals, cinemes, VOD...);
- Eines empresarials que exploren nous modes de producció, finançament, distribució o promoció habilitada o millorada per les noves tecnologies (IA, big data, blockchain, Metaverse, NFT, etc.);
- Eines i models de negoci innovadors que millorin el procés d'ecologització de la indústria audiovisual.
Les sol·licituds presentades han de presentar estratègies adequades per garantir una indústria més sostenible i més respectuosa amb el medi ambient i per garantir l'equilibri de gènere, la inclusió, la diversitat i la representativitat. La transparència juga un paper clau en la convocatòria.
Participants elegibles:
- persones jurídiques (organismes públics o privats)
- estar establerts en un dels països elegibles, és a dir: països participants d'Europa Creativa: estats membres de la UE (inclosos països i territoris d'ultramar (PTU)) i països no membres de la UE.
- estar establerts en un dels països que participen plenament en la secció MEDIA del Programa Europa Creativa i ser propietat directa o indirecta, total o per participació majoritària, de nacionals d'aquests països.
- ser productores audiovisuals europees independents
Es permeten les sol·licituds de sol·licitants únics (beneficiaris únics), així com les propostes presentades per un consorci d'almenys 2 sol·licitants (beneficiaris; entitats no adscrites).
El projecte ha de comptar amb la participació d'almenys dues companyies de radiodifusió de dos països que participen en la secció MEDIA.
Aquesta convocatòria forma part d’un primer lot d’una sèrie de convocatòries publicades per a la Comissió Europea per a donar suport al cinema i l’audiovisual per al 2023. El pressupost total compta amb més de 180 milions d’euros en subvencions d’acció de la UE en l’àmbit de la secció MEDIA en el marc del Programa Europa Creativa.
Pressupost: 8.883.198 € | Data límit: 24/01/2023