«Optimot: funcionament del servei i canals de difusió» va ser el títol de la videoconferència adreçada als alumnes de l'assignatura de Serveis Lingüístics en les Organitzacions del grau de Llengües Aplicades de la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra que es va fer el dilluns 25 de maig. Dues representants del servei de consultes lingüístiques, Optimot, van fer aquesta xerrada en línia que estava enfocada a orientar els estudiants en la seva tria professional.
La sessió, que van seguir una trentena d’alumnes, va servir, d’una banda, per explicar què és l’Optimot, els seus orígens, a qui s’adreça i com funciona la feina diària de les lingüistes que hi treballen, i d’una altra, per explicar com s’utilitzen les xarxes socials per fer difusió dels continguts del cercador: temes que s’hi tracten, disseny de les piulades, estratègies per captar l’atenció dels seguidors, dubtes que s’hi resolen, etc. En acabar la xerrada, els estudiants van poder preguntar sobre els temes que més els van interessar.
L’Optimot és un servei que ofereix la Direcció General de Política Lingüística, amb la col·laboració de l’Institut d'Estudis Catalans i el Centre de Terminologia TERMCAT.